:)

Tuesday, November 1, 2011

Dilema

Tadi tengah busy-busy buat Laporan Analisa Prestasi bagi Purchasing Department, tetiba dapat call. Number pejabat, tak kenal. Sure number mana mana company yang aku click apply kat jobstreet call. So, tadi dengan tenang aku ehem, ehem sikit bagi suara merdu, aku pun angkat. Sekali betul wa punya tekaan babe!

Dapat offer untuk interview, hari esok supposenya, tapi aku mintak tangguh. Ingatkan next week lepas raya ke kan, sekali hari khamis. Pukul 11.00 AM. Waaaa...!!

Tapi yang problemnya, job ni takde kena mengena dengan aku punya degree pun. means, bukan aku memilih ke apa. Tapi ni Event Crew (Sales & Marketing). Secara seriousnya takde langsung pengalaman dan bayangan kerja ni camne Memang menyimpang jauh dah ni. Ni la padahnya main tekan je apply. Harap benda lain, lain pulak yang panggil camne ni.

So, perlu ke aku pegi eh? Ahh, dilema betul. Nak keluar dari company ni, tapi weird la pulak rasanya. Tak tahu nak cakap apa sebenarnya. nak kena discuss dengan family dulu ni. Haish.

Ke, pegi je interview untuk ambil feel suasana interview tu camne. Since, kalau pegi pun belum tentu dapat. Tapi kalau dapat camne pulak?

So, sape-sape boleh tolong bagi opinion tak? Wa bila dah berdebar ni, hapa pun tak leh pikir.

2 comments:

-MiNt- said...

bai..just go for it.ambik pengalaman.and kalau dapat,its a bonus...this job ok apa..sambil2 tu,lu apply lagi for work yang ada kena-mengena dgn lu...

Unknown said...

tu lah, wa pun rasa camtu jugak. wa banyak apply, ni yang sangkut dulu. peh, lagi berdebar dari nak present PSM depan En.Omar. haha