:)

Thursday, October 8, 2009

Proud.

MUNGKIN,bagi orang lain adelah kebiasaan menderma darah.tp aku, tanggal 071009 telah meninggalkan segala ketakutan yang bertapa dalam diri dengan menderma darah.(poyo je!)..baru je sedar rupe2nye aku takut jarum lah.tp xpe.trauma da hilang.pasni bleh la slalu derma darah. actually, perancangan awal just nak temankan Meen pg derma darah.sampai2 sne tgk xde ramai orng pn.suam2 kuku a sambutannye..aku duduk je la tepi meen.tp tengok die isi borang nak menderma darh tu cambest je.akhernye, dengan dorongan ajk2 yang bertugas, aku terpengaruh gak la.mula2 agak cuak la.kowt2 darah xleh nak stop ke lepas jarum kua..mane la tau kan. pas isi borang, pg ke kaunter yang aku xtau tujuannye. then, pg check jenis darah...ha, ni seriously bikin hati aku rawan.u know, dulu tyme kat skolah pernah cek blood type ni, n both test had shown that i have "O" blood type.but tadi lepas cek, aku disahkan B lak.aku tengok akak yg cek tu rilek je.aku pn rilek je a..then, timbng berat, sah2 sah la lepas..next station, jumpe doktor plak..tp paling xtahan tu suara doktor tu slow gle...bleh di kate kan hampir berbisik jarak jauh.tau a soalan sensitif tp slow tu xmengagak..naseb aku xpekak. akhernye detik2 yng ditunggu2 pn sampai.akibat agak cuak yng menyelubungi jiwa, stretcher tu hampir terbalek dibuatnye aku.gile menggelabah..naseb xde orng perasan.kalw x, hilang la macho i..hish, then aku di kelilingi misi2 yang macm da xsabar sangat ni nak amek darah aku.dr first step nak amek darah sampai la die habeskan sume step tu aku tengok.best gak rupenye derma darah ni. aku tengok meen kat sebelah da sengih2 kat aku.hihi.mungkin die turut berbangga atas kejayaan aku derma darah kowt..kowt la.tp ape yang terlintas di hati die, xde siapa yang tahu. then, da settle sume.misi surh pg makan.minum milo, makan kek.sedap la jugak. baru je nak berangkat pulang.meen dapat sms dr WHC.nak derma darah la tu.then kitorang pn patah balek.nak temankan la ceritanye skang.. pung pang pung pang. bergosip 5 tan.ahernye sume setel aku pnye macho xngantok or pening pn after derma tu.tp tyme kelas PM td mashaAllah!!ngantok gle.sampai aku sanggup tdo atas meja tu mcm zaman persekolahan dulu.memang cipan terbang punya level la ngantok die. tp whatever pn aku da derma darah. pg la pd sesape yng blom tuh.ade kat block W.rabu sampai ahad kowt kalw aku xsilap. p/s: bangge lak tetbe.

No comments: