:)

Thursday, October 20, 2011

Cinta dan Kematangan

Ho Ho Ho.

Lama tak update blog. Tapi actually hari-hari sign in blog, klik blog orang lain, baca pastu klik 'x' kat atas belah kanan tu. Tengok kat blog orang, last update 4 minggu lepas. Nak update, tapi takde mood. Padahal banyak benda nak share sebenarnya. Faktor persekitaran pun main peranan mood nak update blog ni, tapi entah lah kan. Ni pun dah berapa kali aku save jadi draft. Update sikit sikit.

Sebenarnya, dua tiga hari ni macam rasa tak selesa dengan tempat aku kerja(read:practical) ni. Di samping masalah company yang aku rasa better aku tak story lah. Ada officemate yang tak best. Tak best pada aku adalah gatal. Secara seriousnya, aku tak selesa.

di pendek kan cerita,
Hari ahad haritu, sorang budak office aku ni masuk hospital. Biasalah tu kalau sakit ke, accident ke kan. Benda-benda yang kita tak boleh nak kawal. Tapi reason dia ni masuk hospital, minum clorox. di ulangi MINUM CLOROX. please lah kan. Rasa tak logik langsung bila someone minum clorox after gaduh ngan tunang dia. pheww~ First time for things like this had happened in range of my friends. Selalunya, baca kat paper or orang lain cerita. Tak tahu lah pulak, jadi juga kat dalam kehidupan aku. Peliknya.

Senang je nak tamat kan riwayat hidup bila ada masalah. Memang tak mature langsung!

Tah la, aku selalu pikir kenapa dia boleh terpikir nak buat something yang harm diri dia sendiri. Andai kata lah kan, dia mati masa tu. Tunang dia bertanggungjwab ke. Ke dia just go on je life dia macam biasa. Kemungkinan just berkabung dua tiga minggu, pastu mesti dia akan cari pengganti punya. Lelaki babe, dah la baru 22 tahun. Takkan dia nak bersedih for the rest of his life just for her kan. oh, officemate aku tu 21 tahun dan perempuan.

Rumor kata, dorang memang selalu gaduh pun. sampai berbabi sial bagai kat facebook kan. Tapi aku peduli apa sama wall orang. wall kau, suka hati kaulah nak buat status apa kan. Tapi, kenapa sampai one part tu dia nekad buat decision minum clorox. Boleh selesaikan ke masalah. Tak selesai masalah, makin menimbun adalah. Kesian gila kat family dia. Dari Terengganu, sangup turun ke Johor Bahru nak tengok dia. Tunang dia dari Kuala Lumpur pun sanggup meredah malam-malam buta sebabkan dia.

kita di berikan akal dan fikiran untuk berfikir. baik dan buruk. Allah berikan kita banyak pilihan. kita boleh pilih apa yang terbaik. kalau dah rasa partner kita tu bukan yang terbaik, kita ada hak nak cari yang lain. yelah, kalau time tunang/couple dah maki hamun. Tak mustahil bila dah kawen, kaki tangan pulak yang naik. cemburu itu satu perlu tapi kalau dah sampai nak beli barang dapur pun kata menyundal, susahlah kan. cemburu tak bertempat ni memang annoying. dah lah tak mati, masuk hospital kena kaunseling ngan doktor. pastu menyusahkan family, memang kesian gila. aku tengok mak dia malu nak menghadap boss office kitorang. kenapa dia tak pikir perasaan mak dia eh. aku pun bukan dari kategori anak solehah, tapi nak malu kan parents aku tak pernah terlintas. mungkin dia pun tak terlintas, tapi apa lah perasaan dia sebenarnya kan? apa tujuan dia sebenarnya. banyak lagi cara lain kalau dia nak bagi pengajaran pada tunang dia.

yang buat aku lagi sakit hati, bila dia boleh masuk office, gelak-gelak je. takde rasa bersalah langsung. bila di tanya  menyesal ke tak, dia jawab "menyesal lah jugak" menyesal lah jugak wtf? gila ke apa kau ni. dah buat semua orang kelam kabut, dan penyesalan tu tak terbit langsung? bodoh betul. bila aku tengok mak dia lap air mata, teringat aku kat mak aku. apa yang mak aku buat kalau aku berada kat tempat dia. sedih betul. skang dia cuti 'mengambil ketenangan' seminggu. dalam masa yang sama, dah menyusahkan office pulak. aku nak kena angkat call, lari sana, lari sini. tak terkejar dah. nak melayan si biang2 lagi. bosan betul. hehe.

tak sabar lagi nak tunggu hujung bulan 11 and blah dari sini. tak larat dah nak layan orang2 kat sini. makin besar pangkat, makin mengarut. makin biang. geli aku.

oklah, da pukul 4 dah. naseb tak banyak call. haha. nanti update lagi, ada lagi satu isu nak cakap. Plus, entry ni panjang dan bosan lak tu. k lah. bye

2 comments:

poyotito said...

satu perkara yang penting tentang blog adalah feel, takda feel..apa pun tak boleh! gua kadang idea bersepah tapi feel takda, itu yang tak stim tu..

Unknown said...

betul tu! saya setuju :)

kadang kadang dah tulis half way, pastu terus cancel. bukak lain kali pun sama gak. tulis sikit, pastu 3 4 minggu baru nak sambung