:)

Tuesday, April 5, 2011

Masterchef Malaysia.

Hey hey guys? Apa khabar semua orang? LOL Funny je rasa aku start entry macam tu. Heh. But hopefully semua orang sihat dan semoga perjalanan hidup kita untuk minggu ini dan seterusnya di berkati Allah dan di elakkan dari melakukan perkara2 yang tidak elok. Insya Allah.


Credit: http://www.dailychilli.com/

Actually, nak cakap pasal Masterchef Malaysia. Kalau kat rumah korang subscribe Astro and ada channel MTV, Channel V, Animax tak sure package apa, sure korang pernah tengok reality show, MasterChef US kan? Ni adalah salah satu cerita favorite aku ngan my lil sis lah selain How I met your mother, Keeping Up With the Kardashian and banyak lagi lah kan. Jarang jarang lah kitorang nak bukak Astro Ria or Ceria melainkan my mom yang pegang remote ataupun my dad yang tak habes2 tengok hindustan tak pun discovery channel. Bosan je.

Berbalik pada Masterchef Malaysia tu, aku saja go through home facebook, nampak one of my friend like Masterchef Malaysia Page. Then, baru aku tahu, rupa2nya program tu da sampai Malaysia. Sangat teruja okay. Kalau kat Masterchef US, aku sangat kagum ngan kredibiliti and dorang punya kebolehan skill memasak. Sangat Kagum. di ulang, sangat kagum. Bagi je lah, any type of dishes semua dorang boleh buat and its look so fantastic. Rasa tak tahu lah kan. Tapi seriously kagum.

And buat aku lagi kagum tu, even ada Junior Masterchef. Cool gila kan. Sepanjang yang aku tengok tu paling kecik yang join berumur 7 tahun and terer gila memasak. Rasa rendah diri gila kowt. Kan best kalw aku pun di kurniakan bakat yang macam tu.

so sesapa yang ada bakat terpendam dan skill memasak boleh la join Program ni. Under Astro. Sesiapa yang berminat, boleh la download form kat www.masterchef.com.my ataupun korang boleh isi secara online kat www.murai.com.my. Make sure isi form betul2 and send kat  masterchef@astro.com.my. Jangan lupa letak gambar passport sekali okay. Tengok juga terma and syarat kat http://www.facebook.com/MasterChefMalaysia

Really anticipate for this show. Nak tengok jugak skill and bakat orang2 Malaysia kan. Selalu tengok US and Australia je. So, this time for Malaysia to impress others kan.

okay, good luck sesapa yang nak cuba tu. Fighting!!

No comments: