:)

Wednesday, August 18, 2010

Title 2


sape kata life as 4th year student best?tak langsung ok..selain menggalas title pelajar paling tua kat UMP ni, takde keistimewaan laen pn. kerja melambak2 mengalah kan orang yang dah kerja betul2.everyday ada je assignment yang kena settlekan.penat kowt.paling tak leh blah, Facilities, kalw baru masuk2 kelas dulu, every time masuk kelas, for sure dapat assignment.cuma sejak beberapa kali masuk kelas ni, da kurang sikit la kerja.

and yang paling mencabar adalah project for 3P: Project for Professional Practices. nama pn da gempak.for sure la kerja pn mencabar.kalw tahap proposal tu still boleh ambil mudah.tapi bila dah start stage 2 ni, da kena serious.Mula2 cam malas je nak pg local authorities..tapi tgk group2 laen bukan maen lagi so kitorang pn start lah membusykan diri.

aku rasa bertuah sebb dapat groupmate yang simple tapi still menjalankan tugas2 yang dah ditetapkan. group kitorang ada 6 members.3 lelaki( khaliq, bujat,tabak) and  3 perempuan(aku syida, shikin).aku rasa bertuah sangat sebab semua buat keja masing2 and sporting. khaliq as PM pn tak force2 kitorang buat kerja.bukan aku rasa happy sebb tak buat kerja, tapi dia as leader kitorang mampu push kitorang buat kerja w/o keluarkan ayat2 yang tak sedap didengar.

secara generalnya, aku rasa kecik je diri bila pegi office2 dorang.rasa tak tahu apa2.serious..semua benda tak tahu. mcm tak pernah blaja, padahal dah nak habes blaja kowt.dah 4 tahun da blaja, tapi apa yang boleh guna pn still tak sure.tapi desebab kan ade bujat and khaliq, so sedikit sebanyak boleh jugak guna imput2 dorang.ye ah, dorang kan dah pernah LI.so sure a ade pengalaman and pengetahuan. aku try the best to make sure aku dapat ilmu2 yang dorang2 dah bagi.

hopefully, aku boleh guna input2 tu time LI.and yang paling penting time keja nanti.lagi setahun beb nak kerja.setahun tu tak lama mana pun. kalw 4 tahun pun rasa kejap gila, apatah lagi setahun. camne nak cope dengan  new environment, nak cope ngan aunty2 and uncle2 yang dah keja lama gila dari kita. FRESH GRADUATE! tak tahu pape.fresh..so many things to learn.so many things.benda2 yang nak blaja pulak, bukan yang boleh paham dr buku tapi pengalaman.

entah la, kesedaran tu dah ada.tapi bila ntah nak berubah pn tak sure.
ok lah all, lama tak update benda2 yang reality ni mcm penat lak otak nak pk.haha

got to go.penat kowt harini.. !(*.~)/
till then~


No comments: