:)

Thursday, January 28, 2010

For The 1st Time

td,lepas kelas Hydaulics..aku Mas and Leezah pergi menunaikan tanggungjawab as student UMP..pergi memilih pemimpin.aauw~~macm cool je pegi pengundi.ahaha.

oleh sebb undi adalah rahsia, aku tak boleh la cakp aku undi sape tp for those yang belom mengundi lagi aku nak surh korang vote Rajagopal. vote ok!seriesly..sebb KALAW die menang, die akn berusaha nak membolehkan shortsem diadakan.aku tak dapat pape pn promote die.saje suke2.
(iklan jap)

oh, otw balek dapat sms for one of my frens,
said that

''lu dah vote ke??..ada accidnt owh."
'' dah, baru je lepas.katne??'
" kalaw lalu depan lab awam nampak ar'

i got that sms when i was walked near awam lab, and i saw many people gathered in front of lab.at first, Mas and I were thought that it was just a simple accident, but after we saw so so so many people so we decided to go and took a looked.

sanggup patah balik, lompat longkang.mula2 just nak bawk balek hot gossip kat kawan2 je.

tapi bila sampai je, aku tengok sume orang dah bergenang mata.sedih weh..siyes
just imagine lah,
(aku tak sure budak(lelaki) tu dari pusat mengundi or balek kelas),
motor student dengan kereta staf ump.
motor die side depan rosak teruk, seluar koyak kat due2 bahagian lutut.kat kaki luka sampai nampak isi..uw, saket...

-aku yang emosi lebih2 ni pn mcm bergenang.aku tengok orang2 sebelah aku pn mcm nak nanges.so, aku xde la sentimental sangat.kowt..-

then, kawan die kat sebelah dah pegang tangan die bawk kat dada.mcm dalam drama...muka member die mcm nak nanges da.sayu owh hati tengok.die mcm blur2 je..after cek2, kaki die patah.sepanjang orang dok kecoh2 tepi die, die xsedar pn yang die accident.bila orang nak angkat, baru die tau yang die dah terbaring and kaki die patah.tengah kecoh orang angkat die naek stretcher, azan pulak.lagi a mcm sayu.

yang paling sedih tu,die pegang kuat gila kaki die bila orang nak angkat die ke stretcher.tapi tak keluar suara pn.sedih..punya la dia tahan sakit..sorang je kawan die yang dapat kot pg hospital. die tahan sakt sampai badan die melengkung.saket weh.even orang yang tengok pn mcm rase saket, apatah lagi die.

tapi agak kecewa, dengan nurse and staf klinik.sebb tak buat ape2 pn tyme student tu terlantar.even diorang dah tau yang kaki budak tu patah diorang xbuat pape pn, just angkat mcm tu je.pastu tyme nak bawk stretcher masuk dlam ambulance, diorang hentak2 stretcher tu.sian weh..sume orang mcm,

"weh, slow2 ah!!"
"eh, gile ke sepak2 camtu."


mungkin semangat 1 university.=)
bukan aku je la yang emosi, sume orang pn.blom siap tutp pntu, driver ambulance tu dah xsabar2 nak gerak.hish.serabut je.
bukan aku nak komplen pasal pekerja2 klinik, tp diorang mestila bersedia untuk hadapi unexpected case mcm ni.janganlah rasa selesa and selamat stay kat klinik.tunggu org datang, bagi giliran, bg ubat je..ni mcm xde experience langsung.sian aku tengok budak tu.dah a agak hensem(iklan sket)


tak tahu sape yang salah, tp staf tu mesti dapat impact yang sangat besar kan.hopefully, student tu okay and not get any serious injuries..kita doa sama2 ok. hope that he can come back and continue study.


p/s: bukan had laju dlam ump cuma 35km/j je ke?.camne boleh teruk sangt kan kesannye.hish.



2 comments:

~meon~ said...

ko tgk eh accident tu???aku nak g kls nmpk gak r kete ngan moto tersadai...da lme lps kot accident tu....nak g kls pn da kul2lbh....

Unknown said...

haah la.sedih on..
sian budak tuh.dah a 1st year..
haish..