:)

Thursday, February 17, 2011

dream



Assalamualaikum.(ceh, jarang aku bagi salam) and Hello!


dah seminggu aku selesema, batuk and demam sikit2. Tapi alhamdulillah, dah ada tanda2 nak baik. maybe batuk ni je yang susah nak hilang. kena cari gula gula hacks hitam tu. hacks lain, tak jalan okay. i've tried so many times. and its including strepsils(camni ke ejaan dia?) but it is not working. :) tujuan entry ni wujud bukan sebb aku nak bagitahu semua orang pn yang aku saket ke whatever. cuma bila time2 saket ni tiba tiba terimagine lelaki idaman?(WTF) aku. gila tak pasal. buang tebiat mungkin. Tak payah nak serious sangat. aku just jadik sensitive sebab selalunya kalaw aku saket, ma aku selalu buat bubur. but, too bad kali ni, aku sakit time kat hostel. so takde bubur2nya. nak makan pn malas. tapi mustahil tak makan langsung. that obviously not me.

kembali ke objective asal aku buat entry malam2 buta ni.

kalw aku kira kira, adalah dalam setahun lebih aku break dengan ex-bf aku. aku takde lah cintan ngan dia separuh mati tahap jiwa melayang2 pn. just aku rasa bosan and dia jadik salah satu sebb aku nak try lupakan izzad(kenal?tak kenal dah) Since that, aku dah takde mood nak maen sms, gayut sampai berdarah telinga, hari hari pg carik topup. Entah lah. just takde mood. tipulah kalw aku cakap aku tak jeles kalw nampak orang bercinta, tapi after beberapa ketika, perasaan tu hilang. aku seriously, takde semangat. maybe dulu aku TERLAMPAU sayang dan percaya kat izzad. and sejujur2nya, die still ada kat hati aku. * wth aku boleh taip ayat macam ni.geli je* sampai sekang susah aku nak percaya apa2 pun pasal lelaki ni.

okay, enuff with that too.

tengah high high makan ubat selesema haritu, aku terpikir lelaki yang macm mana aku impikan(wth again) untuk membimbing aku untuk kehidupan masa hadapan aku. aku yakin lah yang aku tak kan dapat bf/husband yang super-duper-kebabom handsome sampai orang nak berebut2 ngan aku.nak santau2 pn takde. *ni tolak semua gambar2 yang kat sidebar blog aku ni* memandangkan aku ni takdelah hot gila tahap Angelina Jolie. Its enough, kalw die sedap mata memandang. kira bangun tidur pagi2 tu adalah jugak semangat aku nak buat2 sweet kat die. sedap mata parent aku tengok. adek2 aku tengok pn takdelah rasa nak bagi penampar ke what so ever. janji sedap mata memandang.

second, for sure lah dia mesti cukup ilmu di dada nak bimbing aku dunia dan akhirat. aku tak mintak pn yang berjubah, janggut paras pusat tu semua. cukuplah kalw die boleh mengaji, sembahyang lima waktu dan yang sampingan2 nya. dia boleh ajak aku sembahyang berjemaah hari2. sweet kan,aku ada imagine something, tapi tak payah la nak tulis kat sini. macam novel pulak. biar aku je tahu apa yang aku imagine.

third one, kalw boleh die seorang yang RAJIN bersukan dan suka memaksa aku bersukan. well, heath is wealth okay. Tak nak lah belum 50tahun, tapi macam penyakit dah datang. sakit jantung lah, buah pinggang darah tinggi kencing manis da sebagainya. hell no!!! aku okay je kalw nak main apa2 pun. Futsal, badminton and so on. lagi best kalw kitorang selalu maen basikal. boleh kecik kan kaki beb! best gila kowt.bersukan bersama suami. mungkin yang ni kitorang boleh praktik kan time zaman bercinta lagi. gila best. aku dah imagine, best and tak tipu. kalw boleh pegi gym bersama dan ada personal instructor pn cam best kan?

next, seorang suami tu mestilah mampu menanggung semua perbelanjaan keluarga dan anak anak(?). bukan aku nak cakap aku tak tolong langsung. cuma aku nak dia mempunyai rasa tanggungjawab yang besar terhadap keluarga dia. kira duit kerja aku tu, aku boleh simpan untuk kegunaan time2 terdesak pada masa hadapan. boleh aku bershopping dan sebagainya. duet memang bukan segalanya, tapi segala2nya perlukan duet. nak masuk toilet pn kne ade duet okay!

aku jugak berharap, dia seorang yang penyabar memandang kan aku ni adalah seorang yang panas baran. dia seorang yang mampu mengawal cara aku berbelanja kerana aku seorang yang boros. mampu membuat aku menjadi seorang yang rajin dan tak menangguh2 kerja kerana sekarang aku adalah the opposite one. Kalw dia seorang yang suka bercucuk tanam adalah satu bonus buat dia, sebab parent aku suka tanam bunga, buah buah kat keliling umah. so nanti umah kitorang takdelah tak environmental friendly.


dah lah, panjang pulak. Aku tahu dan sedar ni semua mungkin tak tercapai. kalw satu dua termakbul, aku dah sangat2 bersyukur. kita hanya mampu merancang, tapi Allah lebih tahu apa yang lebih terbaik buat kita. so, doa jelah banyak2. Allah tu maha adil.

And, aku sangat sangat sangat sangat berharap, aku boleh lupan izzad. secara serious lah. bukan kadang2 lupa, kadang2 ingat. I need to move on since he already started it. I know, what I've chose is better for us. Let him be. I need to go on with my life. Dia pergi sebab rasa tanggungjwab dia, and for some reasons, i am proud of him. and I am proud of myself for being able to do that. Let by gone, be by gone. Doakan aku okay! :)

Ni apa yang aku impikan, korang pulak camne?

till then, bye~






2 comments:

Awan said...

wink3!!!best dream ko.aku nak dream ape ek.nak tdo la kot.leh dream2.soma koran dah tdo ni..aku je xtdo.lets dreammmmm!!^^

Unknown said...

ni bukan mimpi lah. ni cita2.haha